неделя, 21 август 2011 г.

Препирнята с интернет доставчика

Не знам дали споделих, че около 2 седмици след като ни включиха интернета, нашият доставчик Слингшот ("Прашката") обяви промоция. Много добра при това, но за нови клиенти: едногодишен договор, при който първите 6 месеца са на половин цена ($41), а остатъка си е на нормалната ($82). За сведение - нашият договор си беше 12 месеца на пълната цена. Как да не се изяде човек от яд? Отделно имаме неустойка от $149, ако решим да прекратим предсрочно. Естествено направих бързо една сметка, че ако платя неустойката и мина на новия план, пак ще спестя близо $100, та реших да им пиша, въпреки че очаквах да ми кажат, че вече не съм нов клиент както ми се беше случило в България с БТК АДСЛ.

Изтъкнах три възможности: 1) да си платя неустойката и да ме прехвърлят на новия договор; 2) да бъдат така добри и да ме прехвърлят на новия договор като само ми увеличат срока на договора с 2 месеца и 3) да не ми намаляват месечната такса, но да ми удвоят трафика (от 25 на 50 ГБ) за първите 6 месеца. Колко съм щедър и колко избор им дадох, нали? Какво получих в замяна? Уважаеми г-н Крис Робертон (кой ли е този, идея си нямам), опции 2 и 3 не са възможни, а опция 1 е възможна, но ще стоите 5 дни без интернет, защото ще дойде техник да ви откачи и после трябва да чакате друг да ви закачи (???) След такова писмо, полудях, но изчаках една седмица и преди няколко дни написах едно хартиено писмо, в което им дадох да се разбере, че не съм много доволен от обслужването и как досега са се държали с мен.
1) казаха, че ще ми инсталират нета от 5-7 работни дни - чаках 18
2) казаха, че ще ми е безплатна инсталацията - взеха ми $79.95
3) наричат ме с неправилно име
4) пълно безумие е да ме откачат за 5 дни (освен ако очакват аз да не откача, но последното им го спестих)
5) описах им накратко икономиката им на бизнеса как те плащат около $0.50 за 1ГБ трафик, и как може поне да обмислят другите ми предложения и няма да са на загуба, а ще ме удовлетворят като клиент
Накрая завърших с една тирада за обслужването на клиенти и ако пак мислят да ми откажат, по-добре да помислят пак или да предадат писмото ми на мениджър. Спестих заплахите, че ще се отнеса до медиите и комуникационния трибунал, но определено мислих това да ми е следващата стъпка.

В неделя получих писмо по емайла, в което ми се извиняват за лошите ми впечатления и:
1) ще ми върнат неправомерно взетите $79.95
2) ще предадат на шефа на злополучния служител, който ме е нарекъл с друго име (малко ми е жал за него като човек, но хич не ми е жал за некомпетентността му)
3) предлагат ми моята опция 2 - без да плащам неустойка и без да ме откачат за 5 дни (признават, че е административна формалност) да ме сложат на нов договор като само ми удължат срока с 2 месеца, все едно че сега го почвам

В крайна сметка ще спестя $250 + отделно ще ми върнат надвзетите $80. Доволен ли съм - и още как :)

Няма коментари:

Публикуване на коментар