събота, 10 декември 2011 г.

Да продължа ли с образованието?

Скоро ходих до Бизнес колежа в университета, за да видя дали са ми оценили курсовете от американските университети и какво ще ми трябва, за да получа бакалавър по търговия, двойна специалност счетоводство и данъци. Признават ми само 8 предмета, което ще рече, че трябва аз да държа още 15 или 16, за да получа образователната степен. Отделно гледах изискванията на NZICA (New Zealand Institute of Chartered Accountants) - съсловната организация на счетоводителите и техните изисквания за Счетоводител предполагат да се държат още 2 други предмета, които не са ми включени в програмата.

По принцип лекциите са през деня - най-често от 10 до 12 ч, като имаш поне една лекция по предмет на седмица и 12 до 13 ч в друг ден упражнение. Доколкото разбрах от колеги, които са завършили университета, на лекциите не е задължително да се ходи като всички материали ги има онлайн, което ще предположи сериозна подготовка вкъщи, особено като се има предвид, че не мога да излизам от работа толкова често. Отделно ако вземам по 2 предмета в големите семестри и 1 предмет летния, ще си го провлача образованието още 3 години. Отделно нищо няма да ми покрият от работа от таксите, които са по около $760 на предмет (не че не мога да си го позволя, но все още се чудя дали да инвестирам времето да го започна). Освен това като гледам със счетоводство ще изкарвам толкова, колкото мога сега да изкарвам без да уча допълнително.

Като се върнах от САЩ, с шефа ми Фарид имахме среща за плана ми за развитие през новата година. Включихме да ме пратят от университета на курс към ISTQB (International Software Testing Qualifications Board) както и да държа първия изпит за тяхната сертификация. Това е много престижен сертификат, който се търси на пазара и докарва добри средства (особено като се има предвид моя богат опит не само в сферата на софтуерното тестване, а и на бизнес анализ). Не помня дали споменах но в LinkedIn ми писа рекрутър, който ми предложи 25-30% по-висока от настоящата ми заплата. Аз знаех, че в университета не плащат много, но вече ще си знам цената и при едно евентуално подновяване на договора догодина ще искам повече, което значи че ще трябва да се понапъна малко да покривам повече от изискванията на позицията ми в момента. Това определено ще остави счетоводството на заден план.

Искам и да си продължа сертификацията за Оракъл. Захванах се пак с това - ще е интересно. Фарид ми спомена за нов проект, в който ще трябва да се тества миграцията на база данни от една на друга платформа. Това ще ми помогне да придобия още практичен опит. Усещам, че ми се дават възможности да се изградя и ще трябва много внимателно да подходя, за да извлека максимална полза за професионалното си развитие. По-скоро е добре да взема сертификати или някоя следдипломна квалификация от университета, която тук се приема за второ висше - ще го мисля.

Няма коментари:

Публикуване на коментар