неделя, 20 ноември 2011 г.

Първото ми околосветско пътешествие

Да се похваля, обиколих света официално на 5 ноември 2011. Накратко: на 17 май летях от Форт Лодърдейл, Флорида, САЩ до София. На 29 май пътувах с влак София - Истанбул. От Истанбул летях до Окланд, Нова Зеландия. И на 5 ноември летях от Окланд до Форт Лодърдейл през Лос Анджелис, Калифорния, САЩ. Летял съм все на изток и официално затворих кръга. Отне ми почти половин година да го завърша, но си заслужаваше - не бях летял над Тихия океан. Не бях стъпвал и в Калифорния. Въобще си заслужаваше. Хубава ваканция се получи. За съжаление не можах да свърша всичко дето бях запланувал и да се срещна с всички, но определено съм удовлетворен.

Първо, успях да прекарам не малко време на басейна да попека малко трътка, че Окланд е малко по-хладен отколкото съм свикнал и плажовете не са ми съвсем подръка. После успях да посетя бюджетната среща на домсъвета (много интересна беше): нещата в нашето кондо са почнали да се оправят, но няма да ви занимавам тук с проблемите му. Прехвърлих колата на името на майка ми, за да може по-лесно да я управляват без моя намеса, намерих и по-изгодна застраховка. На малкото братче отворихме кредитна карта, за да почне да трупа кредитна история. Успяхме и с майка ми да разгледаме едно "бабешко комюнити" - сладки 3-етажни блокчета за хора над 55 г. с евтини апартаменти.

Най-много обаче тача времето прекарано с най-добрия ми приятел Васил. Колко вечери прекарахме в разговори, пийване на вино или по барове с коктейли. Черешката на тортата обаче беше малката ни ваканция, която си направихме в Кий Уест, Флорида - това са група острови в най-южната част, през които върви двупосочно шосе, някъде е на изкуствени насипи, на други места е с мостове, най-дългият от които е 11 км! Бяхме в страноприемница само за мъже, с топъл външен басейн, джакузи и естествено clothing optional (без дрехи е ок :)) Веднага се запознахме с един швейцарец и един американец, който беше дошъл всъщност на работа в Кий Уест - всяка сутрин ходеше да лети в едноместен самолет с огромен банер-реклама вееща се зад опашката му. Тъй като беше на Васил имаше рожден ден, реших да ни подаря една полудневна екскурзия с катамаран, където се гмуркахме с шнорхел и гледахме тропични риби, раци и морски гъби/корали. След това обиколихме един естествен мангров остров с каяк. Бяхме 15тина човека плюс капитана и един матрос, който влизаше и в ролята на сервитьорка - напитките и обядът бяха включени. Уникално преживяване. Благодаря на съседа ми Марк във Форт Лодърдейл, който ме открехна за това преживяване. Вижте повече тук за екскурзийката на катамарана. А ето и няколко снимки:

Малко преди да се натоваря на катамарана

Това е вътрешния двор на страноприемницата при залез

Тук пробвам шнорхела
Вече екипиран в топлоизолационен костюм


Няма коментари:

Публикуване на коментар