четвъртък, 3 ноември 2011 г.

Хайде на зъболекар

Тъкмо се прибрах от първи тур на изборите (на втори така и не отидох - бях отвратен от това, което прочетох как описва една датска наблюдателка изборите в Кюстендил) и Иван ме сюрпризира с отчупено парче от последен зъб. В следващите няколко дни се заоплаква, че му се дере езикът. Наистина му се беше образувала раничка, която щипеше и му пречеше да яде. Ясно беше, че без зъболекар няма да мине. Предложих да потърся и да се обадя тук-там, но той ме изпревари - намерил някаква българка, която от много време работи в Нова Зеландия като зъболекар и реши да иде при нея, за да му е по-лесно с обясненията. Аз се обадих и уговорих час. Още по телефона ми казаха, че за "добрутрото" (разбирай първоначален преглед и рентген ако се налага) вземат $90, а останалото е допълнително. На сайта пишеше и 10% отстъпка за студенти, и тъй като на Иван му свършваше училище, реши да се възползва и от това.

Същата вечер научих какво се е случило. Зъбът беше оправен, както и нашата кредитна карта - значи освен добрутрото, за поправката на зъба са му взели $250, а заради притеснението забравил да пита и за отстъпката. Нейсе. За сметка на това му бяха направили и план за още 3 зъба и колко ще му струва. Слава богу засега не се налагат спешни поправки.

Тези цени ме амбицираха да потърся и по-евтини услуги и се оказа, че близо до хотела ни, в който бяхме като пристигнахме има медицински и стоматологичен кабинет. Прегледът при доктор е $16.50 (за разлика от $32, където съм се записал и за където писах преди), а зъболекарският преглед е $40 като при нужда включва и рентгена. Вместо по $250 на зъб твърдо, цените започват от $140 и нагоре - доста по-прилично. Ако нещо се налага вече мисля да се ходи там - в центъра на Окланд се съмнявам, че ще излезе нещо по-евтино, но ще си отваряме очите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар