понеделник, 21 ноември 2011 г.

Шофьорска книжка

Първия ден след кратката двуседмична ваканция в САЩ, реших най-накрая да си извадя заветната шофьорска книжка, която е единствения национален документ (освен паспорта), който наистина признават навсякъде. Реших да се облажа от американската си шофьорска книжка, която ми дава право да я преобразувам в новозеландска без да държа нито теоретичен изпит, нито практичен (кормуване). Да не говорим, че това спестява и малко пари, защото самата книжка струва $50тина , отделно листовките и те са поне $20 и кормуването също е почти $50.
Условието е американската книжка да е на поне 2 години и да не е изтекла повече от 6 месеца. Моята не отговаря на първото условие, защото я издадох април 2010 и така няма още 2 години. Оригиналната ми книжка обаче беше издадена август 2000 и аз питах Министерството на транспорта (http://www.nzta.govt.nz - което между другото има всякаква достъпна полезна информация) дали мога да взема документ от САЩ, който да удостовери, че наистина ми е издадена книжката 2000та. Казаха, че няма проблем и аз преди да отида в САЩ си поръчах извадка от шофьорското "досие", което показва точно датата и има там оригинални подписи и е отпечатано на любимия официален чаршаф "US Legal".
Въоръжен с паспорт, сертификата за смяна на името, шофьорската книжка, докуметът кога е издадена, и сметка за вода отидох в Автомобилната асоциация, където се подава молба за книжка. Бяха доволни от приготвените документи и ми дадоха да попълня формуляр и ми казаха да направя копия на документите в едно фото отсреща на улицата. Брей, като че ли знаеха, че искам да си сложа новото име на книжката - има си специална секция за това. Снимах документите и се върнах. Всичко мина много бързо - приеха ги, направиха ми снимка, накараха ме да гледам в апарат да ми проверят зрението и ми дадоха временно листче с номера на новата ми шофьорска книжка. Ще чакам максимално 3 седмици, но после вече ще имам документ да се легитимирам с новото име и да го сменя навсякъде. Както и току виж сме спретнали някъде малка ваканция заедно с Иван.

Няма коментари:

Публикуване на коментар