вторник, 18 октомври 2011 г.

Вече и с личен лекар

Миналата седмица се записах в един кабинет с 3-ма доктори близо до работа. Избирах по цена и по удобство и като че ли най-добрата комбинация се оказа тази. За жителите и гражданите цената на посещение при доктора е $32 (като цените варират между $17 в крайните квартали на Окланд, до над $50 в центъра, където живея).

Обикновено си слагам противогрипна ваксина 2 пъти годишно и тъй като ми е време, реших малко да проуча как стоят нещата. Майка ми мислеше да вземе от България ваксина и да ми постави в САЩ след две седмици като си замина, но се оказа, че трябва да я държи при 4С температура през цялото време, а по време на полета няма как да изпълни условието. Отделно разучих как са цените в големите вериги в САЩ - цената е една и съща - $30 американски. Там съм си слагал в Walgreens, но реших да проуча как стоят нещата в НЗ. Първо прочетох на сайта на моя кабинет и там пише за противогрипните ваксини, че ако си в определени рискови групи (примерно над и под определена възраст, или с автоимунно заболяване, и т.н.) или пък има обявена епидемия, то тогава ваксинацията е безплатна. Но за млад, здрав, прав човек като мен (минутка за реклама :)) ваксината се плаща $21 за ваксината и $11 за манипулацията като се прави от сестрата. Тоест пак $32, което си е напълно прилично, и малко по-евтино от САЩ като се има предвид курса на долара. Записах си час още същия ден и го организирах да е точно след обедната ми почивка, за да използвам да го свърша в работно време.

Отидох в кабинета и след малко ме повика сестрата. Тъй като нищо не знаят за мен още ме разпита за алергии, причината, поради която искам да си слагам ваксина, как се чувствам в момента - все стандартни въпроси. Първо ми измери кръвното: 136/82 - обзе ме паника - толкова високо ми беше едно време в САЩ. Обясних й, че това няма как да е моето кръвно и тя ми го премери пак на другата ръка: 110/71 - така вече може. Температурата ми я премери в ухото: 36.5 - и това идеално. Време за ваксината, показа ми срока на годност и ме попита дали искам да ми дезинфекцира с памуче спирт мястото, където ще постави ваксината. Сори ми се странно, но тя обясни, че в Нова Зеландия ако е чиста кожата дезинфекцията е по желание. Е пожелах. После стандартна практика е да чакаш в кабинета след това 20 минути да видят дали няма да имаш алергична реакция и да се задушиш. Всичко нормално, платих,  и после си тръгнах.

По-късно в работа разбрах, че университетът плаща за зимната ваксина - може би април-май месец и тогава ще се възползвам за другата ми годишна доза.

Няма коментари:

Публикуване на коментар