събота, 1 октомври 2011 г.

Ново име

Да се поздравим - в НЗ вече ще съм известен като Nick Georgiev, след като официално си смених името (благодаря на един много близък приятел за идеята). С това име ме знаят всичките ми съученици от гимназията и всичките ми познати в САЩ. Аз започнах да го ползвам и в Нова Зеландия и там ми виси над работното място. Харесвам си го, а и много ще ми улесни общуването с всякакви институции и няма да налага постоянно обяснение кой съм, какъв съм, откъде съм. Естествено нито ще забравя на кой съм кръстен, нито ще забравя 6ти декември.

Оказа се, че в Нова Зеландия е прекалено лесно да се направи подобно нещо - попълва се 2 странички формуляр и се подписва клетвена декларация, че искаш да си промениш името. Изпращаш по пощата до МВР, отдел Раждания, смърт и бракове, където те одрусват със $120, вписват те в регистрите и ти изпращат Сертификат за промяна на името. С него вече може да си промениш името навсякъде.

В банката веднага ми смениха името, но засега няма да сменям местните дебитни/кредитни карти, защото ако ми поискат лична карта/паспорт - там съм си със старото име. Ще изчакам догодина да взема шофьорска книжка с новото име без да се явявам на изпити и тогава ще сменя другите неща. Обадих се на данъчните - те се оказаха крайно незаинтересовани. Смениха ми името по телефона, но казаха, че за тях името никак не е важно (???) - явно се оправят чудесно само с данъчния номер и датата на раждане. В работа ще ми го сменят другата седмица официално. Отделно ще трябва да се обадя на вода/ток и т.н., но засега няма да бързам и за там кой знае колко. Без малко да забравя: обадих се и на имиграционните да питам трябва ли да го сменя и при тях. Те казаха, че името във визата трябва да отговаря на името в паспорта, а тъй като той е български и в България процедурата е ужасна (съдиите спокойно могат да ти откажат) реших, че ще си чакам за НЗ паспорт там като си минат годините.

Честити ни 4 месеца вече в НЗ!!

Няма коментари:

Публикуване на коментар