неделя, 9 октомври 2011 г.

Предстоящите избори

Края на ноември има избори. Едно от основните граждански права и необходимо за демократичния процес е упражняването на глас. В България доколкото знам сега също се очакват избори, организират се прояви, кебабчета, 50 лв и какво ли още не. Нищо подобно няма тук. Дори не се чува много за партиите, кандидатите, проблемите. Гледам по спирките в нашия район има реклама, че половината от хората, които имат право на глас не са регистрирани да гласуват. В България автоматично си избирател, а тук и в САЩ трябва да се регистрираш. Регистрацията в НЗ за гласуване е задължителна, ако отговаряш на няколко условия. Формулярът е много кратък и аз попълних и изпратих един. Не отговарям на едно от условията - да съм живял в държавата 1 г. Но пък това условие не съществува в условията, които де дисквалифицират за участие.

За моя изненада получих писмо, че не знаят нищо за мен (не съм очаквал и друго) и искат да попълня формуляра пак, ако мисля, че отговарям на условията и да им го пратя или да им се обадя, ако не отговарям. Ще им се обадя да споделя, че не съм бил тук още 1 г и нека те преценят дали мога да се регистрирам. Ще ми е интересно да участвам в изборите де. Партия Зелените най ми допада, въпреки че е малко по-радикална. Харесва ми, че се борят за социално равенство, че протестират против закона за интернет споделянето (торенти) и т.н. Те са третата по големина. Дано не спечелят National, които наподобяват на републиканците в САЩ.

Между другото сега се сетих нещо, което не му е тук мястото, но ще го спомена. 70% от електричеството в НЗ идва от възобновяеми енергийни източници: вода, вятър, слънце и геотермална енергия. От общата енергия мисля, възобновяемата беше над 1/3, което е чудесно. Погледнах и състоянието на водоизточниците в района - пълни са средно 96%. Суша в Нова Зеландия? Няма такова животно.

Няма коментари:

Публикуване на коментар