понеделник, 27 юни 2011 г.

Съвсем малко за кредита в НЗ

Реших да се поинтересувам как стоят нещата с кредита в Нова Зеландия. От САЩ съм научил, че всичко зависи от добрата кредитна история - навременно плащане на сметки, но и кандидатстване за и употреба на различни кредитни продукти (кредитни карти, кредит от големи вериги магазини, потребителски кредит, лизинг за кола, ипотека, студентски и други заеми и т.н.) Там нещата се докладват всеки месец в 3 големи частни фирми, които акумулират информация за потребителя, колко кредит му е отпуснат, каква част е усвоена, дали плаща навреме. Доколкото знам в България засега само БНБ събира такава информация и то само от банките, но не и от частни лица. В Нова Зеландия се поинтересувах как е и ми казаха, че информацията се събира от частна компания - Veda Advantage. Моля, ако някой има по-подробна информация за други компании да сподели. Днес пратих с обикновена поща един формуляр до Веда Адвантидж да питам дали и каква информация са натрупали за мен - то не би трябвало да има нищо, защото не са дошли още първите сметки за комунални услуги, но ще ми е интересно дали записват и проверките в кредитното досие, когато решават дали да ти открият сметката, да те одобрят за наем и т.н. Ще пиша пак като се получи отговор.

Минах и през банката да ги питам за кредитна карта, за да може да почне да тече време и след някоя и друга година да съм на ниво за ипотека или каквото ми трябва. Тъй като още нямам работа в НЗ се чудех дали е възможно да заделят част от парите в сметката ми в някакъв блокиран депозит като залог за това, че ще им върна парите. Примерно блокират $1000 и ми издават карта с $1000 лимит. Аз ползвам картата година като плащам редовно на банката и след година ми отблокират мойте $1000 и оставам с една кредитна карта и добра кредитна история. Уви, оказва се, че ако нямаш местна работа и 3 депозита в сметката карта не биха издали. При наличие на чуждестранен доход го вземат предвид само ако постъпва по НЗ сметка в банката и постъпва поне 3 месеца. Засега тази информация ме устройва - остава значи само да се разшетам за някаква работа.

Няма коментари:

Публикуване на коментар