петък, 1 юли 2011 г.

Малко развития

Дойдоха IRD номерата както и HANZ18+ картите. Вече имаме НЗ идентификация. Стана ми смешно от писмото на ХАНЗ, че ме поздравяват, че вече съм достатъчно върастен да имам правото да пия алкохол и че това е привилегия, която трябва да използвам разумно. Още не съм близвал алкохол тук, но сега благодарение на картата може и да го направя ;) ИРД номерата ги занесох в банката веднага, за да може да ги добавят към сметката ни и да не начисляват толкова много данък върху лихвите. Също казаха, че ще ни отворят и KiwiSaver сметките - държавно доброволно пенсионно осигуряване, в които правителството слага първите $1000.

Бях пратил и запитване до Министерство на транспорта как стоят нещата с изваждане на шофьорска книжка. За мой късмет благодарение на това, че имам книжка от САЩ може да си извадя тукашна без да ми се налага да държа теория и кормуване. Само че книжката ми трябва да е била валидна в САЩ поне 2 години, а мойта е само на година и два месеца. Питах ги допълнително по какъв начин може да се докаже, че всъщност съм правоспособен от август 2000 и те ми отговориха, че ще приемат само потвърждение за това мое твърдение от властите във Флорида. Прегледах уебсайта във Флорида и видях, че ако не си си подновил книжката в рамките на 15 месеца, информацията се затрива автоматично. Уви, докато бях в България минаха почти три години - тоест Флорида има информация в момента само за новата ми книжка. Добрата новина е, че май 2012 се навършват 2 години откак имам щатската книжка и тогава ще отговарям на НЗ условия - ще подам тогава.

Малко за интернета - леко съм разочарован, но за три дни почвам да свиквам. Оказва се, че нощния интернет, който не се брои към 25ГБ месечен лимит всъщност е страшно ограничен за торент файлове (скоростите варират между 30-80кб/с), но за сметка на това всичко останало си върви с максималната скорост на линията - до около 680 кб/с. Не се смейте - тук това е бърз интернет! И последното в таз връзка е buyer's remorse (психологичен феномен, при който след като си купил нещо си видял нещо по-добро, но не може да се отървеш от старото). Вчера излезе неочаквано съобщение от Водафон НЗ, че вдигат трафик лимитите на плановете си с 50% от 1 юли (ауууу, от днес!) за нови и стари клиенти без промяна на цената. Аз сега плащам $82 за 25ГБ, а с Водафон щях да имам за $95 - 45ГБ. И това ще си остане за следващата една година, защото съм на договор със Слингшот. Единственото ми успокоение е, че ако продължи да се разраства конкуренцията, може би след някой друг месец ще ни предложат и на нас по-добри условия.

Няма коментари:

Публикуване на коментар