вторник, 5 юли 2011 г.

Второто интервю

В понеделник ми се обадиха да ме уведомят, че съм достигнал до краткия списък на кандидати, които са поканени на второ интервю и определиха днес от 13 ч среща в офиса. Този път с Applications Delivery Manager и Security Architect. Доколкото ми беше ясно в университета се опитват да въведат нова система за сигурност при логин базирана на SAML2. Точно това правих в САП Лабс България и само преди да отида бях прочел отново да си припомня някои основни понятия - все пак година и половина не съм близвал контрол по качеството.

Срещата мина много приятно - въпросите бяха лесни и по-скоро личеше, че вече си мислят, че ще им свърша работа, но да не казвам голяма дума, до петък ще знам. Докато на предното интервю въпросите бяха по-скоро технически ориентирани и ме проверяваха доколко знам и съм работил с различни технологии, то второто бяха какви решения ще взема в дадена ситуация. Примерно, бих ли допуснал програмист да си предаде кода по-бързо под негов натиск (не, защото не съм го тествал и няма да поема отговорност и да взема неговите думи на доверие). Как предпочитам да работя в тиха и спокойна или натоварена среда (за мен по-скоро тиха). Говорихме и за Agile/Scrum - една парадигма на разработване на софтуер взаимствана от японските автомобилни компании, и т.н. Архитектът ми обясни накратко какво ще правим и нарисува малка схема. Показах знанията, си, с които той се съгласяваше. Те двамата доста често се споглеждаха и лукаво се усмихваха, което за мен беше добър знак. Това че нямаше въпроси, а според мен задоволително отговорих на всички зададени ми дава основание да си мисля, че решението отдавна е било взето и това интервю е само да бъде потвърдено от "шефа" (който е шеф на Фарид от предишното интервю).

Накрая се здрависахме като ми казаха, че най-късно в петък ще се свържат с мен да ми кажат дали съм избран, защото "имали да интервюират още кандидати", което според мен е по-скоро блъф. Но да не съм толкова самоуверен, за да не бъда разочарован.

Във връзка с ОМЕГА - менторът също помага и ако вече си си намерил работа, за да обяснява и насочва при въпроси/проблеми с динамиката на новото работно място.

2 коментара:

  1. Скръм и Аджайл са доста интересни, ако се чудиш за нещо, може да питаш. Много от САП Лабс в БГ имат сериозен опит.

    Стискам ти палци да си намериш подходяща работа ;- )))

    ОтговорИзтриване
  2. Мерси :) И аз имам малък опит докато бях в САП. Моят екип доста добре се справяше. Ако се стигне дотам да се практикува в Уни-то, ще ти пиша и на теб за рефърал. Поздрави!

    ОтговорИзтриване