петък, 29 юли 2011 г.

Две седмици вече на работа

Нямах време да пиша доста време, защото съм уморен - нали ми се налага да ставам и нощем да работя малко и другата ми работа, но като цяло съм много доволен. А и първата заплата дойде вчера, започнал съм да пестя в Kiwisaver.

Впечатленията ми по-скоро напомнят ситуацията в САП Лабс, където витае дух на общност, но не е чак толкова добре развит - забелязва се доста индивидуализъм, но не толкова, колкото в САЩ. Естествено както предполагах, хората с които най-много общувам са индийци, следват китайци и после новозеландци. На обяд ходим малка групичка до food court на университета, където има какво ли не за ядене на пазарни цени. Корекция - вчера ме открехнаха за седмичен благотворителен обяд на Харе Рама, харе Кришна, който е безплатен. Отидохме с трима колеги. Две момчета сипваха от големи казани - ориз с налютяващо къри, пържени картофи на кубчета с някакъв готвен доматен сос. Много вкусно беше, макар и постно. За десерт имаше "халава", което в България съм ял - като тъмен грис е от пшеница, смесено със стафиди, орехи и полято със сладък сос от джинджифил. И другата седмица пак ще отидем. Беше пълно със студенти.

Засега все още уча нови неща - даже вчера ми възложиха да почна да се запознавам с нов проект, тъй като колежката, която се занимаваше с него внезапно напусна. На седмичната среща на екипа Фарид спомена, че са се отворили две постоянни позиции, които засега ще бъдат запълнени с временни хора, но определено намекът беше, че като мине време и се докажем, могат да бъдат предложени и на нас (облагите са сигурна работа, по-висока заплата и още една седмица към 4те платен годишен отпуск). Рано е да мисля за това, но определено би ми било приятно. Започнах да се сблъсквам с нови технологии (или стари такива, които съм пропуснал), с бюрократичната машина (такава не съм виждал още) на бюджетиране, прехвърляне на отговорности, политика. Явно в САП, поради по-високата йерархия съм успявал да стоя в страни от управленската и финансовата част на нещата. Тук няма как да избегна, но ето че ще науча повече за реалния живот на бизнеса.

Няма коментари:

Публикуване на коментар