събота, 9 юли 2011 г.

Първа среща с ментора

Вчера, според уговорката в 8 ч. на ръмяща сутрин стигнах до сградата на Водафон, голяма и стъклена. Стигнах точно за 10 минути пеша от къщи - вече почва да ми харесва как всичко е сравнително близо като живееш в центъра. Естествено, в замяна на лично пространство, защото в централната част освен офис сгради и "кошери" (огромни жилищни сгради с малки кутийки-апартаменти) друго няма. Интересна беше процедурата за вписване. На тъчскрийн си въвеждаш името и при кой отиваш. Системата изпраща смс на човека и ти отпечатва етикетче с името и баркод. С това минаваш дверите и чакаш в едно обширно фоайе. Не след дълго дойде и Навин - типичен индиец.

Влязохме в една малка конферентна стая и започна менторването. Разказах му набързо за патилата си в САЩ и България, за настоящата ми работа, за идеите ми за бъдещето. Споделих и за работата в Университета, за която бях разбрал в четвъртък. В края на разказа той ми каза усмихнато "Ти нямаш нужда от менторване, оправяш се идеално сам". Не се съгласих напълно - тоест има още много неща, които имам нужда да науча. На първо време ще си оправя резюмето, така че да му се обръща по-голямо внимание. Имам резюмето на Навин и напътствия как да си оформя моето. Между другото, Навин е от 24 години в Нова Зеландия, и от програмист, софтуерен архитект и други се е издигнал до Мениджър на домейн архитектурата на Водафон Нова Зеландия.

Друго нещо, което живо ме интересува е какво да казвам като ме питат за извънработни занимания. Трудно ми е да измисля нещо, при условие, че нищо не правя. Той ме попита съвсем директно: "Какво правиш като се прибереш?" Аз помислих и казах, че като бях в САЩ 1-2 пъти седмично излизахме с приятели на бар, или ходех на басейна да поплувам. Други дни чета за удоволствие или техническа литература, или пък се ровя по новинарските сайтове или играя компютърни игри. Чудесно, ми каза той: да се виждаш с приятели и да излезете на ресторант или да пийнете нещо е съвсем валидно занимание - прието е и се прави от почти всички, както и показва, че си общителен човек. Четенето също е валидно хоби, и показва че желаеш да научиш нови неща, а компютърните игри също са разпространени в НЗ и показва, че умееш да се забавляваш (по-добре отколкото да гледаш телевизия, например). За плуването - можеш винаги да кажеш, че обичаш да плуваш, но не си намерил подходящ басейн все още. (Кой знае, може пък и да проплувам). Стана ми ясно, че всъщност нещата, които се притеснявам да споделя, са съвсем естесвени отговори и споменати простичко и искрено само могат да усилят една потенциална кандидатура за работа.

Следващия петък ще проверим новото ми резюме и ще продължим с изграждането на мрежа от професионални контакти. Малко ще поговорим за етикета, за работното място, за технологиите и така. Наистина имам още какво да уча и ще се радвам да го науча именно от Навин.

Веднага след срещата той писа на Омега да се отчетем, че е минала първата среща и че е с прекрасни впечатления от мен (а аз от него да не говорим) и че въпреки това, че съм си намерил работа, ще продължим да работим докато аз реша. Има време.

Няма коментари:

Публикуване на коментар